Related Posts with Thumbnails

3 Eylül 2010 Cuma

Hadi Yalan Söyleyelim!





Şu sıralar dizisi pek bir moda, en azından internet ortamında. "Pretty Little Liars" yani Türkçe adıyla "Sevimli Küçük Yalancılar"
Kitap hakkında söylenecek çok şey var, bunların çoğu iyi, çoğu kötü yönde. Sara Shepard'a bir şey diyemem, Allah için konusu güzel, karakterleri iyi, kurgu güzel... Tamam.
Ama şu yayınevi. Şu lanet yayınevi. Ya arkadaşım sizin sülalenizi Şahin K... neyse kalsın gerisi. Bir kitap bu kadar mı kötü çevrilir + yayına hazırlanır?!
Bir ay olmuştur okuyalı, şimdi tek tek o yazım yanlışlarının olduğu yerleri yazamıcam (:p) ama alıp okursanız, ne kadar sinir bozucu ve rahatsız edici oldukları hakkında bana hak vereceksiniz.

Öncelikle editörümüz, Türkçe'deki "-ki" ekinden ve "-mı, -mi" soru eklerinden habersiz herhalde. Tüm cümlelerde "-ki"ler bitişik ve mi'ler de bitişik. Yani tıpkı "filiz sevişelimmi" moddaymış.
Allam sen şunlara akıl fikir ver ya?! Ya da bırak, ben yapayım editörlüğü. Tamam burda çok Türkçe'ye uyduğum söylenemez (imlalar hariç) ama onlar gibi değilim. Kesme işareti bile koymaktan yoksunlar bazen.
Neyse, kitaba gelecek olursak, dediğim gibi konu iyi. Karakterler dört kız genelde, bu dört kıza "A" isimli birinden sürekli tehdit mesajları alıyorlar.
İki günde bitirdiğim bir kitap. Dizisini izlemesem, okur muydum? Bilmiyorum. Aha bu da diziden..






Not: Unutmadan, bu bir seri. Türkiye'de iki kitabı daha çevrildi, isimleri: Kusursuz ve Mükemmel. Kusursuz'u okudum, ilkinden bir farkı yok. Fakat umarım gerisi gelmez, çünkü yazarımız bayağı bir saçmalamış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder